Як перетворити проблему у креативну туристичну принаду? Знають у Бориславі

Не один мешканець Борислава знає про вулицю Чорновола, а саме про будинок № 12. Так-так, це саме той, під вікном однієї з квартир якого самовільно витікає нафта. Колись це була історична територія «Дучки», з якої, власне, і розпочинався перший промисел у Бориславі. А за радянської влади тут збудували житловий будинок, очевидно не знаючи про нафто-озокеритові шахти 19 ст.

Через постійний витік нафти з цього будинку було відселено жителів двох квартир першого поверху. Дотепер приміщення пустували. Та зовсім нещодавно народилася доволі цікава і незвична ідея: створити там офіс Центру екології, туризму та сталого розвитку. Та не просто офіс, а одразу – креативний туристичний об’єкт.

Як виникла така ідея та чим ще цікаве це місце, розповів директор Центру Мирон Цайтлер: «Коли постало питання про приміщення для новоствореної структури, ми почали розглядати різні варіанти. І от Ігор Романович, наш міський голова, подав таку пропозицію. Ми, звичайно, дуже нею зацікавилися, і взялися реалізовувати. Вже невдовзі закінчимо ремонті роботи, які проводимо за підтримки численних меценатів, і запросимо на офіційне відкриття».

Та найцікавіше те, що в одному із зарубіжних бібліотечних фондів співробітники екоцентру знайшли надзвичайно цікаву інформацію саме про це історичне місце – про діяльність там шахти та навіть про її власника. Виявляється, на цьому місці знаходилася шахта фірми «Вікторія» (Victoriaschacht), з якої добували і нафту, і високоякісний (м’який і світлий) озокерит.

Тож напевно просто судилося на цьому місці вести свою діяльність саме цьому підприємству.

Варто зазначити, що двоє працівників Центру захистили наукові дисертації на тему екологічних проблем Бориславського нафтогазового родовища. Тож одним із своїх завдань вони вбачають запровадження там постійнодіючого моніторингу загазованості та виявлення закономірностей міграції вуглеводнів. А згодом шукати шляхи оптимізації проблеми.

«Для нас це місце – «сакральне», адже працюватимемо на «живому екологічному об’єкті», – додає Мирон Йосипович.

А ще працівники підприємства поставили собі за мету провести благоустрій території та облагородити місце виливу нафти.

«Тут зношені комунікації, у дверях та вікнах під’їзду розбите скло…Ми хочемо подарувати людям позитивний промінчик надії, підбадьорити їх, покращити їх добробут, наскільки це можливо», – зазначає Мирон Йосипович.

Тож підсумовуючи, можна сказати одне: найцікавіше завдання для працівників визначено – перетворити місце з численними трубами та артефактами на цікаву туристичну локацію та вкласти ще одну цеглинку до розвитку Борислава туристичного.