Легенди Борислава. Залізниця

А чи знали ви, що перший потяг з Дрогобицької станції вирушив саме у Борислав? Обидва вокзали запрацювали 31 грудня 1872 року. Відстань між ними становила 11,45 км. Цікаво, що поїздка з Борислава (мікрорайон Губичі) була безкоштовною, а от зворотній шлях виявився платним, тому деяким людям довелося діставатися Дрогобича своїм ходом.

Саме цим залізничним шляхом до Борислава двірським потягом навідався у вересні 1880 року австро-угорський імператор Франц Йосиф І, 140-ву річницю приїзду якого відзначатимемо 13 вересня цього року (між іншим, це випадає на день міста).

А от залізнична лінія Дрогобич – Трускавець була відкрита значно пізніше – 1912 році. В Дрогобичі за поїзди в напрямку Борислава та Трускавця відповідав Владислав Аляборський. Начальником бориславської станції до 1939 року був Кароль Панцерн.

Окрім потягів, через Борислав курсували також так звані «Торпеди» – експрес-поїзди із двигуном внутрішнього згоряння. Перша «Люкс-торпеда» була збудована у 1933 році в Австрії фірмою Аustro-Daimler-Puch. Станом на літо 1939 року «торпеди» обслуговували маршрут «Львів-Стрий-Дрогобич- Борислав». Ціна квитка була дуже високою, однак до Львова можна було дістатися орієнтовно за годину. Тому «люкс – торпедою» могли користуватися лише заможні бориславські нафтовики.

Потяг до Дрогобича курсував аж до 50-х років ХХ століття. У 90 –х роках минулого століття його рух було відновлено. В Дрогобичі можна було сісти в потяг із двох вагонів. Однак пізніше Бориславську станцію чекали лише вантажні потяги і майже цілковите забуття.

9 грудня 2003 року Львівська залізниця з економічних причин скасувала рух поїзда між Дрогобичем та Бориславом. Проте із розвитком ОТГ будемо сподіватися на те, що з відновленої залізничної станції Борислава можна буде комфортно дістатися сусідніх міст, Львова і навіть Києва.

Матеріал підготували:
вчитель історії ЗОШ №4 Лідія Мазурчак та
провідний спеціаліст відділу молоді та спорту управління культури, молоді, фізичної культури та спорту Віктор Кравцов