Щодо електронної довідки ВПО з унікальним електронним ідентифікатором (QR-кодом, штрих-кодом, цифровим кодом) та впровадження ДІЯ.QR

Механізм видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи регулюється Порядком оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01 жовтня 2014 року № 509.

Довідка є документом, який підтверджує факт внутрішнього переміщення і взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.

У період дії воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 р. № 64 «Про введення воєнного стану в Україні», внутрішньо переміщена особа для отримання довідки може звернутися до уповноваженої особи виконавчого органу сільської, селищної, міської ради або центру надання адміністративних послуг (далі – уповноважена особа територіальної громади / центру надання адміністративних послуг).

Уповноважена особа територіальної громади / центру надання адміністративних послуг приймає рішення та видає довідку внутрішньо переміщеній особі і реєструє заяву з формуванням електронної справи з використанням інформаційних систем Мінсоцполітики для включення інформації про внутрішньо переміщену особу до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб.

З метою обліку внутрішньо переміщених осіб орган соціального захисту населення на підставі отриманої електронної справи включає інформацію про таких осіб до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб.

Заява про взяття на облік може бути подана в електронній формі з використанням мобільного додатка Єдиного державного веб-порталу електронних послуг (далі – Портал Дія) повнолітньою або неповнолітньою внутрішньо переміщеною особою, якій присвоєно реєстраційний номер облікової картки платника податків. У разі наявності в такої особи дітей подання заяви про взяття їх на облік можливе лише за наявності відображення в електронному вигляді інформації, що міститься у свідоцтві про народження таких дітей, виготовленому на паперовому бланку (пункти 1 – 2-1 зазначеного Порядку).

Електронна довідка формується засобами Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб та Порталу Дія і передається в мобільний додаток Порталу Дія особи за її запитом шляхом використання інформації, наявної в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб та переданої до Порталу Дія з дотриманням вимог законодавства про інформацію та законодавства про захист персональних даних.

Інформаційна взаємодія Порталу Дія та Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб здійснюється відповідно до Положення про електронну взаємодію державних електронних інформаційних ресурсів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2016 р. № 606 «Деякі питання електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів» (Офіційний вісник України, 2016 р., № 73, ст. 2455).

Особа за її запитом отримує через мобільний додаток Порталу Дія сформовану електронну довідку разом з унікальним електронним ідентифікатором (QR-кодом, штрих-кодом, цифровим кодом) за наявності в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб необхідної інформації.

Так, згідно даного Порядку електронна довідка пред’являється особою на електронному носії, критерії якого підтримують використання мобільного додатка Порталу Дія, без пред’явлення довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.

Для перевірки валідності електронної довідки рекомендуємо скористатись застосунком Дія, який містить зчитувач QR-кодів, за допомогою якого можна зчитати QR-код.

Особа за власним рішенням може надати електронні копії (відомості, дані) електронної довідки засобами Порталу Дія, зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія, визначеним нею юридичним особам та фізичним особам – підприємцям, інформаційно-телекомунікаційні системи яких підключені до Порталу Дія.

Юридичні особи і фізичні особи – підприємці можуть підключити власні інформаційно-телекомунікаційні системи до Порталу Дія для отримання електронних копій (відомостей, даних) або ж валідації електронних довідок шляхом укладення з технічним адміністратором Порталу Дія договору про надання послуги підключення інформаційної системи до Порталу Дія, який є договором приєднання.

Для уточнення деталей з цього питання пропонуємо звертатися до Мінцифри за цими контактами: diia.partner@thedigital.gov.ua або у телеграм команди впровадження @DiiaStart.

У разі відсутності інформаційної системи чи неможливості з певних причин інтегрувати інформаційну систему – рекомендуємо скористатися сценарієм Дія.QR за посиланням https://diia.gov.ua/services/diyaqr .

 

Використання Дія.QR – це:

 оптимізація процесу надання послуг;  шеринг копій цифрових документів;

 підтвердження особи за декілька секунд;  швидкий пошук документів у базі даних;

 економія коштів на папір, принтер, зберігання та утилізацію паперових копій.

Як відвідувачам скористатися Дія.QR

  Відскануйте QR-код, щоб поділитися цифровою копією.

 Підтвердити запит на передачу своїх даних у застосунку.

Дія автоматично сформує чернетку листа з копіями цифрових документів із вашою адресою. Вам просто потрібно натиснути «Надіслати».

 

Сценарій Дія.QR

Дія.QR – можливість отримання копії цифрового документа без налаштування електронної взаємодії інформаційних систем (API). Сценарій підійде у разі відсутності інформаційної системи (програмного забезпечення), яку можна підключити.

Для отримання Дія.QR необхідно зареєструватися в якості партнера на Порталі Дія за цим посиланням: https://diia.gov.ua/services/diyaqr 

Відео інструкція є за цим посиланням: https://paperless.diia.gov.ua/instruction/diyaqr

Такий QR-код розміщується в місцях пред’явлення документів.

Особа, якій потрібно надати копію е-документа, може відсканувати розміщений QR-код та відправити копію е-документа з власного e-mail.

Готель отримує копію е-документа на e-mail у форматі .pdf та .p7s.     

Інструкція щодо впровадження сценарію:

Як працює Дія QR:

Компанія (установа) створює в особистому кабінеті на порталі Дія QR-код, щоб клієнти могли поділитися своїми документами на порталі Дія в декілька кліків.

Користувач відкриває сканер у Дії, наводить на QR-код, який компанія розмістить у себе, сканує, в Дії з’явиться запит на цей перелік документів.

Після формування пакету документів користувач зі свого мобільного пристрою відправляє дані на електронну пошту запитувача. 

Для підключення необхідно створити Дія.QR на Порталі Дія: https://diia.gov.ua/services/diyaqr   

Як налаштувати?

 Авторизуватися на Порталі Дія за допомогою КЕП керівника організації/ФОП. 

Якщо ви авторизуєтесь на Порталі вперше – необхідно заповнити дані профілю (ел. пошта, телефон, паспортні дані).

 Після успішної авторизації перейти до “Відомості про мене” – “Бізнес” – “Дія. QR”.   Ознайомитись із умовами публічної оферти та підписати заяву про приєднання за допомогою КЕП керівника організації/ФОП. 

 Створити відділення (місце запиту документів у відвідувачів / користувачів). 

 Створити послугу та визначити перелік документів, копії яких необхідні для отримання послуг. Назва послуги повинна бути зрозуміла для користувачів як мета обробки їх персональних даних.  Важливо! Перед визначенням переліку документів перевірте наявність законних підстав для отримання та обробки таких персональних даних згідно ЗУ “Про захист персональних даних”. 

 Отримати QR-код у кабінеті (Налаштування послуги – завантажити SVG/PDF).

 

Чек-лист по сценарію Дія.QR:

Наявність кваліфікованого електронного підпису (КЕП) керівника юридичної особи або ФОП. 

Наявність e-mail компанії. 

Зареєструватися на Порталі Дія із використанням КЕП.   

Підписати договір із ДП “ДІЯ”. 

Згенерувати та отримати унікальний QR-код. 

Розмістити QR-код у місцях, де клієнти мають надати копію е-документа. 

Змінити внутрішні інструкції (якщо потрібно). 

 

Більше про Дія.QR ви можете дізнатися тут  https://diia.gov.ua/services/diyaqr