Звіт фінансового управління Бориславської міської ради про реалізацію державної політики у сфері фінансів та виконання показників в межах бюджетних програм за 2018 рік.
На виконання статті 28 Бюджетного кодексу України фінансове управління Бориславської міської ради, як головний розпорядник бюджетних коштів оприлюднює інформацію щодо діяльності у 2018 році.
Фінансове управління – виконавчий орган міської ради міста Борислава, забезпечує реалізацію бюджетної політики держави та місцевого самоврядування у сфері планування та аналізу доходів бюджету та фінансування видатків за бюджетними програмами.
У своїй діяльності регламентується Положенням про фінансове управління, затвердженим рішенням міської ради від 21 грудня 2009 року № 1042 та керується Конституцією України, Бюджетним кодексом України, Податковим кодексом України, законами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, нормативно-правовими актами Кабінету Міністрів України, Міністерства фінансів України, рішеннями обласної та міської рад, розпорядженнями голови обласної державної адміністрації та міського голови та забезпечує їх виконання в межах компетенції.
Основним напрямком роботи управління є здійснення функцій із складання проекту міського бюджету, координації учасників бюджетного процесу, організація виконання бюджету за доходами та видатками, розробка нормативно – правових актів з питань бюджету.
В процесі вирішення пріоритетності виконання завдань, передбачених функціональними повноваженнями, робота фінансового управління ґрунтується на принципах законності, обґрунтованості, збалансованості, цільового використання бюджетних коштів та першочерговості фінансування соціально захищених статей видатків.
Протягом 2018 року фінансовим управлінням:
– підготовлено, винесено на розгляд міської ради 48 рішень щодо внесення змін до міського бюджету на 2018 рік та про затвердження звіту про виконання міського бюджету за 2017 рік;
– підготовлено на розгляд виконавчого комітету 8 рішень, – підготовлено 28 розпоряджень міського голови, в тому числі підготовлено розпорядження міського голови про складання проекту міського бюджету на 2019 рік та його прогнозу на 2020-2021 роки за програмно- цільовим методом;
– розроблена Інструкція з підготовки бюджетних запитів за програмно- цільовим методом на 2019-2021 роки;
– опрацьовані бюджетні запити семи головних розпорядниках та дев»яти розпорядниках нижчого рівня з точки зору їх відповідності меті, пріоритетності, дієвості та ефективності використання бюджетних коштів;
– своєчасно підготовлено та винесено на розгляд міської ради проект рішення міської ради «Про міський бюджет міста Борислава на 2019 рік» з усіма необхідними матеріалами до нього (прийнято міською радою 20 грудня 2018 року) та опубліковано опубліковано в часописі «Нафтовик Борислава» та розміщено на веб-сайті міської ради;
– складено річний та помісячний розпис доходів, видатків і фінансування загального та спеціального фондів бюджету міста на 2018 рік; розпис направлено в управління Державної казначейської служби України у м.Бориславі Львівської області;
– підготовлено та доведено до головних розпорядників коштів витяги з річного та помісячного розпису бюджету міста 2018 року;
– на виконання статті 78 Бюджетного кодексу України підготовлено три офіційні офіційні висновки, якими засвідчено факти перевиконання міського бюджету міста Борислава та три офіційні висновки для бюджету Східницької селищної ради ;
– щоквартально подавалися на розгляд виконавчого комітету міської ради звіти про виконання бюджету міста Борислава;
– проведено три наради з головними розпорядниками коштів з питань виконання та складання міського бюджету міста Борислава.
Згідно розпоряджень міського голови від 29.06.2017 року № 149- р «Про затвердження складу робочої групи з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення у новому складі» та від 05.07.2017 року № 162- р «Про затвердження робочої групи з проведення обстеження суб’єктів підприємницької діяльності» протягом січня-грудня 2018 року проведено обстеження у 186 суб’єктах підприємницької діяльності.
В ході обстежень встановлено, що 59 підприємців працюють з порушенням вимог трудового та податкового законодавства, яких було запрошено на засідання комісії і проведено інформаційно-роз’яснювальну роботу.
За результатами обстежень встановлено, що 50 суб’єктів підприємницької діяльності ( 85% ) усунули порушення згідно даних державної фіскальної служби.
Також встановлено, що за даний період зареєструвалося 252 суб’єкти підприємницької діяльності, за даними Центру зайнятості 650 осіб оформили трудові відносини.
Загалом взято участь у 20 засіданнях робочої групи (засідання проводяться два рази в місяць та регулярно проводяться обстеження суб’єктів підприємницької діяльності). Заслухано 96 суб’єктів господарювання, 32 суб’єктам направлено листи в частині дотримання вимог чинного податкового та трудового законодавства.
На засіданнях комісії вияснено причини відсутності реєстрації, як суб’єктів підприємницької діяльності, та причини нелегалізації найманих працівників. Всім заслуханим надано рекомендації.
У березні 2018 року робочою групою проведено обстеження у 5 лісопильних об’єктах та 6 столярних цехів. Акти обстежень лісопильних господарств скеровані в Львівське обласне управління лісового та мисливського господарства.
У серпні 2018 року проводилися обстеження складських приміщень по зберіганню металобрухту чорних та кольорових металів.
У листопаді 2018 року проводилися обстеження АЗС і АГЗП міста на предмет зменшення реалізації пального. В ході обстеження зменшення реалізації обсягів пального на даних автозаправках не виявлено.
За результатами діяльності робочої групи з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення до міського бюджету додатково надійшло 150,0 тис.грн. податку на доходи фізичних осіб.
Фінансовим управлінням Бориславської міської ради на виконання розпорядженням міського голови від 25 січня 2018 року № 21- р « Про затвердження плану заходів щодо забезпечення виконання дохідної та видаткової частини міського бюджету міста Борислава у 2018 році » проведено узагальнення даних, поданих бюджетними установами міста Борислава про виконання плану заходів щодо забезпечення виконання дохідної та видаткової частини бюджету міста Борислава у 2018 році.
Так, станом на 01.01.2019 р. проведено заходів з економії бюджетних коштів в сумі 8780,5 тис. грн. або 97,1 відсоток до річного плану, в тому числі:
– спрямування залишків освітньої субвенції – 2474,5 тис. грн.;
– за рахунок скорочення штатної чисельності працівників установ в кількості 44,75 ставок на суму 634,1 тис. грн.;
– за рахунок забезпечення жорсткої економії використання енергоносіїв – 172,9 тис. грн.;
– за рахунок зменшення необов’язкових, стимулюючих виплат 0,9 тис. грн.;
– за рахунок не заповнення вакантних посад – 1204,0 тис. грн.;
– за рахунок надання відпусток без збереження заробітної плати в сумі 814,6 тис. грн.;
– економії в нарахуванні на заробітну плату працюючим інвалідам – 385,8 тис. грн.;
– раціональна організація замін – 2924,4 тис. грн.;
– інші заходи по економії бюджетних коштів – 169,3 тис. грн. (в т. ч. за рахунок оптимізації ліжкової мережі (25 ліжок ) – 17,4 тис. грн.).
З метою покращення мобілізації надходжень до міського бюджету місцевих податків і зборів брали участь у розробці проекту рішення міської ради «Про встановлення місцевих податків і зборів на території міста Борислава»
Протягом 2018 року за рахунок перевиконання дохідної частини міського бюджету було забезпечено:
– співфінансування з міського бюджету на виконання Програми проведення обласного конкурсу проектів місцевого розвитку в сумі 2383,6 тис.грн.;
– капітальний ремонт вулиці Богдана Хмельницького в сумі 2000,0 тис.грн.;
– капітальний ремонт вулиці Дрогобицької в сумі 3500,0 тис.грн.;
– капітальний ремонт вулиці Володимира Великого 2604,0 тис.грн.;
– капітальний ремонт вулиці Коваліва в сумі 902,0 тис.грн.;
– капітальний ремонт флюрографа в сумі 200,0 тис.грн.;
– будівництво моста (повне відновлення) по вулиці Героїв ОУН-УПА в сумі 1752,8 тис.грн. ;
– співфінансування програми «Питна вода» в сумі 403,0 тис.грн.;
– внески до статутного капіталу КП «Бориславводоканал» , КП «Вододар», КП «Еко-Місто» , КП «Бориславтеплоенерго» в сумі 2651,9 тис.грн.
За рахунок субвенції з місцевого бюджету на проектні , будівельно-ремонтні роботи , придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання придбано чотири квартири для дітей сиріт на суму 1230,0 тис.грн.
Протягом року збільшено видатки міського бюджету міста Борислава на виконання програми «Організація благоустрою населених пунктів» на суму 6216,1 тис.грн.
За рахунок міського бюджету було виплачено щорічну винагороду педагогічним працівникам міста, оплата праці , яких здійснюється за рахунок освітньої субвенції в сумі 1200,0 тис.грн.
У зв’язку з недостатністю коштів, виділених з державного бюджету на реалізацію програми «Централізовані заходи з лікування хворих на нецукровий діабет» з міського бюджету було виділено коштів в сумі 143,0 тис.грн.
Підготовлено ряд листів і звернень на адресу ПАТ «Укрнафта» з питань що стосуються спати податку на доходи фізичних осіб структурними підрозділами ПАТ «Укрнафта» , які знаходяться на території міста Борислава.
У в рамках реалізації проекту технічної допомоги «ЄС для підсилення державних фінансових систем місцевих урядів» працівники фінансового управління брали участь у навчаннях .
На виконання доручення Департаменту фінансів Львівської облдержадміністрації проводили розрахунки щодо фінансової спроможності Бориславської об’єднаної територіальної громади з урахуванням вимог Бюджетного та Податкового кодексу України.
Протягом січня – грудня 2018 року проведено 14 перевірок в установах та організаціях міста, 4 перевірки правильності зарахування коштів до бюджету, 3 аналізи фінансово-господарської діяльності комунальних підприємств м.Борислава та проведено експертизу рішення селищного бюджету смт. Східниця.
Проведено перевірки правильності складання кошторисів доходів і видатків бюджетних установ на 2018 рік. Перевірено в відділі освіти по дитячих навчальних закладах, в управлінні праці та соціальному захисті населення , в централізованій бібліотечній системі, а також проведено перевірки правильності надання пільг ветеранам війни та використання бюджетних коштів на надання пільг в КП «Бориславводоканал », ПП „ Борислав Комфорт ” виявлено факти порушення надання пільг громадянам міста, які мали на це право, але померли.
Проведено перевірки складання тарифікаційного списку на 2018-2019 н.р. в дошкільному навчальному закладі № 1 та в дитячій школі мистецтв. Порушень не виявлено.
В КП «Бориславводоканал », в результаті порушень зайво надано пільг в сумі 112,17 грн. та в КП «Бориславтеплоенерго» », в результаті порушень зайво надано пільг в сумі 101,11 грн. За результатами проведених перевірок направлено пропозиції керівникам установ, в результаті порушень зайво надано пільг в сумі 213,28 грн. , щодо усунення виявлених порушень.
Перевіркою правильності та ефективності використання бюджетних коштів на надання населенню субсидій для відшкодування витрат по оплаті житлово – комунальних послуг порушень не виявлено.
Проведено перевірку комплектації шкільної мережі класів та учнів у загальноосвітніх навчальних закладах міста на 2018 – 2019 навчальний рік. За результатами перевірки направлено пропозиції відділу освіти переглянути мережу класів та учнів на 2018- 2019 навчальний рік, зменшити кількість класів.
Проведено аналіз використання коштів по фонду заробітної плати в управлінні комунальної власності, земельних відносин та архітектури.
Проведено перевірку правильності та повноти одержання і використання власних надходжень в Бориславському міському Палаці культури. За результатами перевірки направлено керівнику подати економічно обґрунтовані пропозиції щодо збільшення власних надходжень установи до кінця року.
Проведено 3 аналізи фінансово-господарської діяльності комунальних підприємств м.Борислава, зокрема КП «Еко-місто»,ДКП «Мрія» та аналіз руху грошових коштів КП «Бориславводоканал», в результаті проведення визначено основні причини збиткової діяльності та надано рекомендації по покращенню фінансового стану.
Проведено 4 перевірки правильності зарахування коштів до бюджету, зокрема податку на прибуток комунальних підприємств та частини чистого прибутку комунальних підприємств. Помилкового зарахування коштів до бюджету не виявлено.
Станом на 01 січня 2019 року по штатному розписі обліковується 11 посадових осіб фінансового управління , а фактично утримується 9 посадових осіб.
Вакантними є посада начальника відділу доходів та посада провідного спеціаліста бюджетного відділу на час відпустку по догляду за дитиною до досягнення нею 4 років основного працівника.
Протягом року велася кадрова робота по фінансовому управлінні. Так за звітний період підготовлено 98 наказів по основній діяльності, 6 наказів по особовому складу, 37 наказів по відпустках, 9 наказів по відрядженнях.
У 2018 році посадовими особами фінансового управління проведено щорічне оцінювання виконання посадових обов»язків. За наслідками проведеного оцінювання видано наказ , яким затверджено результати щорічної оцінки.
Виконання повноважень фінансового управління здійснено за одною бюджетною програмою за КПКВК МБ 3710160 ″Керівництво і управління у сфері фінансів″,
Фінансове управління міської ради являється головним розпорядником коштів і відповідальним виконавцем по семи програмах за КПКВ МБ 3712010 «Багатопрофільна стаціонарна медична допомога населенню», за КПКВ МБ 3712151 «Забезпечення діяльності інших закладів у сфері охорони здоров»я», за КПКВ МБ 3712100 «Надання стоматологічної допомоги населенню» , за КПКВ МБ 3712144 «Централізовані заходи з лікування хворих на цукровий і нецукровий діабет», за КПКВ МБ 3712146 «Інші заходи у сфері охорони здоров»я», за КПКВ МБ 3717322 «Будівництво медичних установ та закладів», за КПКВ 3717670 «Внески до статутного капіталу суб’єктів господарювання».
Загальна сума видатків провдена в сумі 56702,3 тис.грн., у тому числі за загальним фондом в сумі – 52075,7 тис. грн, за спеціальним фондом в сумі 4626,6 тис. грн.
Забезпечено ефективне виконання результативних показників за напрямами використання бюджетних коштів за кожною бюджетною програмою.
За результатами здійснення оцінки ефективності бюджетні програми фінансового управління мають достатньо ефективний рівень виконання.
Начальник фінансового управління
Ю.І.Петрів