Щоквартальна звітність, ЄСВ-пільги, «підакцизна» зарплата. Зміни для бізнесу вже з жовтня 2025 року
06.09.2025
2 вересня 2025 року — Президент підписав Закон № 4536-IX, ухвалений Верховною Радою 16 липня 2025 року.
Мета: узгодження Податкового кодексу з нормами Закону України «Про інтегроване запобігання та контроль промислового забруднення» — це стосується екологічного податку, рентної плати за користування надрами та водою тощо.
Ключові новації:
- повернення для ФОП та незалежників квартального звітного періоду із подання звітності з ПДФО за найманих осіб;
- звільнення ФОП та незалежників від сплати ЄСВ за себе у разі сплати будь-яким роботодавцем мінімального страхового внеску, в тому числі соціальної допомоги матерям до досягнення дитини 3-х років (сьогодні таке звільнення надавалося, якщо самозайнята особа мала основне місце роботи як найманий працівник);
- включення до податкової знижки з ПДФО витрат на оренду житла, понесених учасником бойових дій або особою з інвалідністю внаслідок війни;
- включення нерезидентів – військовополонених до переліку осіб, за яких податкові агенти (табори, слідчі ізолятори та тюрми) сплачують ПДФО;
- продовження до 1 січня 2028 року (сьогодні до 2026 року) касового методу при постачанні, розподілі електроенергії, водопостачанні та водовідведенні;
- встановлення касового методу зі сплати ренти за видобуток нафти та конденсату на період воєнного стану + 3 місяці;
- запровадження вивізного експортного мита на сою та ріпак – до 01.01.2030 року 10%, потім щорічне зменшення на 1 в.п. до ставки 5% (звільнення власновирощеної продукції);
- встановлення вимоги щодо середньої заробітної плати розміру 2 МЗП для всіх суб’єктів роздрібної торгівлі підакцизними товарами (алкоголь, тютюн, пальне).
![]()