Звіт міського голови Ігоря Яворського за 2018 рік

Шановні мешканці м.Борислава та селища Східниця, дозвольте представити Вашій увазі підсумки та результати роботи міської ради, її виконавчих органів та структурних підрозділів за 2018 рік.

Отже, яким же він був для всіх нас з Вами, краще за все скажуть реальні справи, які були реалізовані за цей непростий рік.

Традиційно, хочу розпочати із слів вдячності як всім, хто допомагав, хто вірив в результат та всіляко підтримував, так і тим, хто з недовірою та критикою ставився до речей, котрі ми реалізовуємо. Повірте, і тут я абсолютно зараз не лукавлю, – Ваша позиція нас весь час стимулює до більш активніших дій.

Не можу не подякувати Народному депутату від 121 виборчого округу Богдану Мироновичу Матківському, керівництву ЛОДА на чолі з Олегом Михайловичем Синюткою, депутатам ЛОР на чолі із Олександром Олександровичем Ганущином, всім без виключення депутатам Бориславської міської ради та членам виконавчого комітету та його працівникам, керівникам та працівникам комунальних підприємств. Бо, власне, завдячуючи нашій спільній роботі та співпраці, ми і змогли досягнути наступного результату.

Рік тому під час свого звіту я пообіцяв всім присутнім, що в 2018р. ми прикладемо максимум зусиль до вирішення проблеми з ремонтом дорожнього покриття на дорогах Борислава, так як ця проблема найчастіше озвучувалась мешканцями міста і була однією з пріоритетних.

Після складної зими дорожнє полотно потребувало термінового ремонту, а подекуди воно було зовсім відсутнє. При обмеженому фінансовому ресурсі, ми використовували всі можливості для розв’язання цієї проблеми. Отож, загалом за 2018 рік нам вдалось провести роботи з поточного ремонту доріг на загальну суму 3 450 319 грн.

І майже у сім раз є більшою сума коштів, які нам вдалось залучити на видатки капітального характеру. Це – 23 464 950 грн. (в суму входять також видатки на відновлення моста по вул. Героїв ОУН-УПА)

Хочу зазначити, що фінансовий ресурс в такому об’ємі для даних потреб в історії Борислава за роки незалежності ще не виділявся. І ми не збираємось зупинятись на досягнутому.

Розглянемо детальніше це питання. Поточний, так званий “ямковий”, ремонт проводився на наступних вулицях: вул. Міцкевича, вул. Коваліва та вул. Д. Галицького.

Але по-справжньому «врятував» нас в процесі ліквідації вибоїн так званий «ін’єкційно-струменевий метод» за допомогою спеціалізованої техніки. Такі роботи проводились на вулицях міста практично у всіх мікрорайонах та дали нам змогу забезпечити проїзну їх здатність, зокрема: вул. Петлюри, вул. І.Франка, вул. Шкільна (до повороту з вул. Карпатська Брама), вул. С.Бандери, вул. Дрогобицька, вул. Міцкевича, вул. Д.Галицького та на багатьох інших. Чи було таке наше рішення правильним, то абсолютно переконаний, що так! Тому що за ці кошти будь-яким іншим методом ми б не змогли залатати таку площу вибоїн.

Що стосується робіт із капітального характеру, то в 2018 році на відновлення дорожнього полотна нам вдалось залучити коштів на суму понад 12 500 000 грн..

Найбільшу суму коштів було використано на ремонт вул. Дрогобицької. Загальна сума склала 5 100 000 грн. (з них:

  • 600 000 грн – кошти обласного бюджету,
  • 1 000 000 грн. – кошти державного бюджету на соціально-економічний розвиток територій, виділені за сприяння Народного депутата Богдана Матківського,
  • 3 500 000 грн. – кошти міського бюджету).

Окремо хотів би подякувати мешканням даного мікрорайону, котрі вірили до останнього, що роботи будуть виконані, і не піддавались на різні провокативні заклики, а навпаки, разом із депутатами від даного мікрорайону та головою органу самоорганізації населення «Квартальний комітет Губичі», декілька разів виходили та виконували роботи із впорядкування узбіччя.

Також неодмінно мушу згадати про ремонт вул. Б. Хмельницького. Цей випадок заслуговує на окрему увагу з огляду на те, що для вирішення наболілого для населення даного мікрорайону питання були залучені мешканці, господарююча структура та власне і сам орган місцевого самоврядування.

Результат роботи навіть став більший, ніж спочатку планувався. А саме: окрім відновлення вщент зруйнованого дорожнього покриття, нам вдалось перед тим прокласти пластиковий магістральний водогін, який плануємо ввести в експлуатацію вже в цьому році.

Окрім цього, завдячуючи активності людей, спільними зусиллями разом із комунальниками вдалось провести вуличне освітлення на частині вулиці Б. Хмельницького, там де воно взагалі було відсутнє!

Хотів би поставити акцент на цьому прикладі і бажав би, щоб його наслідували мешканці інших мікрорайонів міста, бо це дуже важливо, коли громада не просто вимагає у влади щось, а й сама активно приймає участь в процесі і контролює його.

Тому щирі слова і повага всім, хто причетний до цих подій. Ну, і звичайно слова вдячності не можуть оминути керівників “Укрнафти”, які дотримали свого слова та прийняли дольову участь в розмірі 50% від потреби у фінансуванні робіт з відновлення дорожнього покриття та виділити з бюджету підприємства 2 000 000 грн.

Окрім того роботи капітального характеру проводились на відрізках вул. Коваліва та вул. В. Великого. Відразу хочу зауважити, що в 2019 році на цих вулицях вони будуть продовжуватись.

Думаю, що тут варто дещо зупинитись на роботах на вул. В. Великого. По-перше, тут ми спробували провести експеримент і, замість звичного асфальтного покриття, частину вулиці вимостили бруківкою, по-друге, в результаті цього ми побачили проблему, яка знаходилась “нижче” – зруйновану зливову каналізацію, яку в позаплановому порядку прийшлось повністю відновлювати.

Це, в свою чергу, спричинило відхилення від графіку по терміну виконання робіт, а також призвело до того, що другий пакет, зважаючи на календарні та температурні показники, ми вимушені були виконати вже традиційним і більш швидшим способом, – суцільним покриттям шару асфальту.

Додатково із міського бюджету для потреб каналізування нам довелось виділяти фінансовий ресурс з міського бюджету в розмірі 237 407 грн. Але наголошу, що в зв’язку із недоліками, виявленими після виконання робіт з вимощення бруківки, частина коштів не виплачена і повний розрахунок буде проведено тільки після їх усунення.

Відразу хочу зазначити, що в бюджеті на 2019 рік, на капітальний ремонт доріг закладено 9 300 000 грн., а також понад 2 000 000 грн. – на поточний. Додатково повідомлю, що також активно ведеться робота по залученню коштів для цих потреб з бюджетів вищих рівнів, так як цей напрямок роботи для нас і в цьому році являється пріоритетним.

Приємно відзначити, що нам і надалі вдалось зберегти позитивну динаміку в питанні фінансової підтримки комунальних підприємств. Отож, я готовий заявити, що фінансування комуналки “по залишковому принципу”, це вже історія, адже судіть самі:

У 2015 році основні комунальні підприємства, які фінансуються з міського бюджету (“Еко-місто”, “Зелений світ” та “Бориславсвітло”) були профінансовані в розмірі 3 986 602 грн., в 2016р предметом нашої гордості був фінансовий ресурс в розмірі 7 621 763 грн., за 2017 рік ця цифра досягла – 10 097 508 грн., ну, а у 2018 році сума фінансового ресурсу стала рекордною за часів незалежності і сягнула позначки – 15 463 040 грн.

Тобто за чотири останні роки ми збільшили фінансову підтримку комунальних підприємств в 4 рази, а за останній рік на 50%.

Власне, завдячуючи даному фінансовому ресурсу, нам вдалось профінансувати заробітну платню, сплатити податкові платежі, провести більшість робіт із поточного ремонту, про які я вже згадував раніше, та частково погасити борги із попередніх періодів.

Також хотілось би згадати речі, які можна вважати нетиповими навіть ще в недалекому минулому:

За звітній період підприємством КП «Еко-місто» було закуплено, замінено, а подекуди і по-новому встановлено 71 дорожній знак на вулицях міста.

Також вперше силами підприємства було організовано роботу із підняття та вимощення старого брукового каменю, який під впливом часу просів та створював незручності для водіїв, та укладання нового.

Викладання бордюрів на вулицях міста, оновлено вхід до міського парку, проводились роботи із нанесення дорожньої розмітки на центральних вулицях міста.

А також проводилась заміна та встановлення дощеприймальних решіток, ремонт дощеприймальних колодязів.

Ну, і також, звичайно, робота із прочистки зливової каналізації. Для цього використовувався як транспорт підприємства, так звана “Ас-машина”, так і залучалась спеціалізована техніка, для очистки найбільш проблемних ділянок роботи.

Також хотілось би відзначити роботу двірників, які здійснюють прибирання на вулицях міста. Хоч до цієї роботи є ще багато зауважень, але загалом можна вважати динаміку позитивною та можна спостерігати, що місто стає чистішим.

Для кращого та якіснішого виконання даних функцій за кошти з спеціального фонду міського бюджету було закуплено на підприємстві причіп, фронтальний навантажувач для трактора, а також за кошти з області на суму 48 000 грн. закуплено контейнери для збору скла, які були встановлені по вулиці Дрогобицькій в мікрорайоні Губичі.

Підсумовуючи, хочу зазначити, що лише “Еко-місто” в 2018 році було профінансовано на загальну суму 12 690 840грн, з них: на проведення робіт з благоустрою – 9 240 521 грн. та на поточний ремонт доріг – 3 450 319 грн.

Комунальне підприємство “Зелений світ” також в мірі доступного фінансового та людського ресурсу виконувало роботи на належному рівні. За звітній період проводили стандартні для підприємства роботи із косіння газонів та узбіч дороги, проводили висадку квітів на клумбах, стрижку живоплоту та прочищення великомірних кущів.

Також у 2018р. працівниками підприємства було зрізано 137 аварійних дерева, які несли небезпеку для мешканців, та сформовано 432 дерева. Для цих потреб з бюджету міста було виділено коштів в розмірі 1 802 700 грн.

Як на мене, досить продуктивною і видимою є робота працівників комунального підприємства “Бориславсвітло”. На даному підприємстві для забезпечення статутної діяльності з передбачених 12 штатних працівників працює 8. Впродовж 2018р. вони постійно проводили роботи по підтриманню в належному стані мережі зовнішнього освітлення, усували пошкодження мереж та наслідки аварійних відключень, проводили очистку ліній електропередач від гілок, котрі спричиняли короткі замикання.

За звітній період проведено заміну 660 ламп освітлення, проведено ремонт 94 світильників. Відновлено освітлення на частинах вулиць: Городище, Раточинська, Потік, Травнева, Проектована, Залізняка, Лугова, Тустановицька, Б.Хмельницького.

Також приємно зазначити, що і в 2018 році на магістральних вулицях міста далі проводились роботи по заміні старих світильників вуличного освітлення на нові світлодіодні. В підсумку, такі заміни відбулись на вул. Куліша, частини вул. Петлюри, частини вул. Шкільної, освітили новозбудований міст на вул. Героїв ОУН УПА, та за кошти спонсора на вул. Карпатська Брама.

Для більшої безпеки громадян на вулицях міста, спільно із компанією “Нетворк” та за участі спонсорів встановлено 11 камер відеоспостереження, (місця встановлення попередньо узгоджені із працівниками поліції). Загалом по місту уже функціонує 15 камер. Таким чином основні перехрестя та в’їзди в місто – під цілодобовим відеоспостереженням.

І окрема подяка працівникам “Бориславсвітло” та “Зеленого світу” за встановлення та підключення ілюмінації Новорічно-Різдвяної ялинки та центральної площі міста. Площа, насправді, стала окрасою міста, та сприяла святковому настрою мешканцям та гостям.

Також хочу подякувати меценатам і спонсорам, що відгукувались на наше прохання долучитись до оформлення. Впродовж року ми кілька разів переодягали центральну площу і старались тематично прикрасити місто до Великодніх свят, до Дня вишиванки та Дня Незалежності, Дня міста Борислава.

Перед керівництвом комунального підприємства “Бориславтеплоенерго” впродовж року стояли дещо інші завдання. Саме важливе з них – це підготувати мережі та котельні до безаварійної роботи під час проходження опалювального періоду. Зношеність більшості мереж та хронічне недофінансування галузі, звісно, ускладнювали це непросте завдання. Однак, не зважаючи на всі труднощі, силами працівників підприємства, використовуючи внутрішні резерви, були проведені відповідні роботи та сезон розпочато без особливих проблем. Починаючи з квітня по вересень, проводились гідравлічні випробування, котрі власне і вказували на слабкі місця. На підготовку до опалювального періоду було використано фінансовий ресурс в розмірі 500 000 грн.

За цей час було виконані такі  роботи: гідравлічні випробування всіх котлів на котельнях, перевірку всіх приладів обліку газу, проведено перевірку теплових лічильників та приладів обліку води, монтаж вузлів обліку на будинках, заміна трубопроводів теплових мереж та подачі теплоносія, монтаж трубопроводів в тепловій ізоляції СПІРО та поліхлорпропіленовій і т. д.

Завдяки правильній політиці керівництва підприємства, в звітному році вдалось залучити з державного бюджету кошти в сумі 2 707 200 грн. на відшкодування різниці в тарифах за попередні роки. Підчас проходження даного опалювального періоду також виникли нові проблеми, які нам спільно потрібно вирішувати вже зараз.

Забезпечення послуги з водопостачання та водовідведення в звітному році розпочало нове комунальне підприємство «Вододар». Зважаючи на те, що вирішення проблематики водопостачання і надалі залишається для нас пріоритетним, ми багато часу і ресурсу приділяємо даному питанню.

В 2018 році проводилась звичайна поточна робота на трубопроводах системи водопостачання та водовідведення, за результатом якої ліквідовано аварій: 495 та 189, відповідно.

Однак основні зусилля і надалі були направлені на зменшення втрат води в мережах. Так, за 2018 рік було проведено заміну зношених чавунних та стальних трубопроводів на поліетиленові в кількості 8750 м. Ця динаміка надалі вражає, а якщо провести аналіз роботи в цьому питанню за останні 3,5 роки, то загальна довжина замінених водогонів вже перевищує позначку 30 км. За звітній період на ці потреби нам вдалось залучити кошти в сумі 3 593 007 грн. (спільні кошти міського та обласного бюджету).

Також проводились роботи силами самого комунального підприємства, такі як, для прикладу, введенню в експлуатацію ділянки водогону по вул. В. Великого (район Гукової гори), який більше 10 років пролежав в землі і не виконував своєї функції.

Проводились роботи із заміни магістральних водогонів під обласну програму “Питна вода” – реконструкція водопроводу по вул.В.Великого (друга черга) від перехрестя з вул. ОУН-УПА до вул.Дорошенка.

А також левова частина робіт було проведена в районі найбільш густонаселеного мікрорайону міста – вул. Коваліва.:

  • капітальний ремонт ділянки водопроводу від будинку №30 до будинку N34 ;
  • капітальний ремонт водопроводу від бойлерної №2 до будинку №26;
  • капітальний ремонт водопроводу в районі будинків №35,37,39,41.;
  • реконструкція ділянки водопроводу в районі будинків №38-58;
  • реконструкція водопроводу від бойлерної №2 до житлового будинку №148 на вул.В.Великого.

Результатом цієї роботи є той факт, що парна сторона вулиці Коваліва вже вся із новим поліетиленовим водогоном і втрат води в цьому мікрорайоні вже немає.

Також це нам дало можливість, для зменшення втрат в мережах та зменшення використання електричної енергії на підкачувальній станції (бойлерна №2), закупити та встановити частотний регулятор.

Ефект від його роботи навіть перевершив наші очікування, споживання електричної енергії скоротилось вдвічі та додатково ми отримуємо точну інформацію по споживанню води абонентами даного мікрорайону в розрізі кожної години підчас подачі. Це нам дає можливість проведення аналізу для налагодження більш якісної подачі та являється першим кроком для проведення диспетчеризації на підприємстві.

Для забезпечення захисту насосного обладнання та трубопроводу від аварій, а також для запобігання підтоплення насосної станції «Рибник» КП “Вододар” виконало роботи із встановлення зворотного клапана на водопроводі Ø700 мм між водонасосною станцією «Рибник» та водоочисною станцією «Бухів». Саму конструкцію клапана було виготовлено силами КП «Вододар».

У планах підприємства – встановити подібні клапани разом із регуляторами тиску ще по 11 точках на території міста, що якісно змінить надання послуг із водопостачання.

Окрім вказаних вулиць також проведені роботи і на ряду інших, але в силу того, що ми ще за них не розрахувались, не будемо про них зараз згадувати.

Продовжувалось цього року і каналізування житлового масиву «Діброва», що в мікрорайоні Тустановичі. Самовільне виведення каналізації місцевими мешканцями до озера за 20 років наробило чимало шкоди. За планом каналізаційний стік буде прокладений в обхід озера та підключений до загальноміської мережі.

Також паралельно ми проводимо роботу із залучення інвесторів. Заплановано перетворити територію тустановицького озера в повноцінну відпочинкову зону, що створить належні умови для проведення активного дозвілля мешканцям, зробить місто привабливим для гостей нашого краю, а також приноситиме додатковий дохід в міський бюджет. На сесії міської ради ми вже прийняли рішення про затвердження детального плану цієї території.

Із вступом в дію із 01 січня 2019 року Закону “Про ринок електричної енергії” та внесенням зміни в постанову НКРЄКП про відміну зонного обліку в нас ситуація із водопостачанням різко погіршилась. Однак, хочу заявити, що якби не послідовна та стратегічно-правильна робота впродовж цих останніх 3 років, то, мабуть, за теперішніх обставин ми б просто не змогли подавати воду навіть декілька годин на день.

Враховуючи сучасні реалії, ми вже розробили новий план дій, або пропрацювали так звану «дорожню карту», тому впевнений, що і з цією проблемою ми справимось, про що будемо говорити в підсумках роботи за 2019 рік.

Ще однією болючою темою, хоч, мабуть, локального характеру, для мешканців нашого міста десятками років була проблема непрацюючих ліфтів в багатоповерхових житлових будинках. Хочу нагадати, що ще в 2015 році їх кількість становила 13 штук.

А станом на сьогоднішній день, я з приємністю хочу заявити, що проблему ми вирішили, і моя чергова передвиборча обіцянка виконана.

Не буду проводити перелік будинків, в яких проводились ці роботи, хочу лише сказати, що на капітальний ремонт пасажирських ліфтів з міського житлового фонду в 2018 році ми оплатили 835 187 грн.

Продовжуючи тематику комунальної сфери в житті міста, безперечно подією не лише року, а, мабуть, і десятиріччя стало повне відновлення автомобільного моста через річку Тисмениця по вулиці Героїв ОУН-УПА на загальну суму 24 234 876 грн. Будівельні роботи завершено, міст введений в експлуатацію та профінансовані кошти в сумі 23 254 137 грн. З цієї суми у 2017-2018 роках видатки становлять 17 594 935 грн.

Факт відбудови цієї споруди є дуже важливим з огляду не тільки на його стратегічне значення як об’єкта інфраструктури, який відновив транспортне сполучення, розвантажив центральну частину міста, а й на те, що він являється яскравим прикладом справжньої співпраці різних рівнів влади по вертикалі.

За це вкотре хочу подякувати Народному депутату Богдану Матківському першому віце-прем’єр-міністру України Степану Івановичу Кубіву, голові Львівської ОДА Олегу Синютці та депутатам Бориславської міської ради. Адже без участі будь-кого із вищезгаданих, досягнути позитивного результату, мабуть, не вдалось би.

В підсумку, для відбудови моста тільки за останні 2 роки були залучені кошти з державного бюджету на соціально економічний розвиток територій в розмірі 11 000 000грн., кошти державного фонду регіонального розвитку в розмірі 3 000 000 грн.. Нажаль, ще один мільйон гривень з ДФРР ми так і недоотримали і ця сума зараз є в боргу перед підрядною організацією. Такий симбіоз в співпраці і дав можливість зробити те, що не вдавалось останні 10 років.

Отож вітаю всіх із цією важливою подією, а мені вдвічі приємно, оскільки ще одна із важливих моїх передвиборчих обіцянок також є вже зреалізованою.

Повертаючись до оцінки роботи комунальних підприємств, хочу зазначити, що найкращим підтвердженням того, що наші комунальники почали працювати краще, є, власне, аналіз кількості звернень з найбільш актуальних проблем та скарг мешканців.

У 2018 році на моє ім’я надійшло їх – 4405.

За результатом аналізу звернень за характером порушених у них питань, бачимо, що в основному звернення стосуються соціального захисту мешканців міста – це 2012 звернень (левову частку з них складають звернення з надання субсидій), проти 795 з питань житлово-комунального господарства.

Така тенденція змінилась, власне, у 2018 році.

Якщо згадувати ще, які важливі події відбувались на території Борислава впродовж року, то не можу оминути наш успіх в участі та реалізації проектів обласного конкурсу мікропроектів.

Депутати обласної ради та члени конкурсного відбору підчас робочої поїздки до нас в підсумку зазначили, що «Борислав «прорвало» в позитивному значенні цього слова». Це стало можливим за безпосередньої результативної роботи новоствореного нами в 2017 році відділу розвитку міста, за що їм окрема подяка, а також всім, хто приймав участь та забезпечив відповідний результат.

Від міста Борислава та селища Східниці в 2018 році було подано для участі в конкурсі 42 проекти, 21 із яких в підсумку було визнано переможцями, за такими пріоритетами:

  • школи-6;
  • заклади дошкільної освіти-2;
  • культура-4;
  • вуличне освітлення-4;
  • інші пріоритети – 5,

17 з них були завершені на території Борислава, а 4 на території селища Східниці.

Загальна вартість проектів становить 4 788 638 грн., в тому числі:

  • обласний бюджет – 2 369 514 грн.,
  • міський бюджет – 1 316 930 грн.,
  • кошти громади -1 102 194 грн.

Борислав посів 3 місце серед міст обласного значення після Львова та Червонограда по кількості отриманих перемог і 1 місце у співвідношенні проекти-переможці до кількості населення.

Вперше по області у Бориславі подано проекти від ОСББ та органу самоорганізації населення (квартальний комітет “Губичі”). Подано також два мікропроекти від ініціативних груп міста.

  • Завдяки даному конкурсу нам вдалось замінити вікна на пластикові енергозберігаючі у наступних закладах:
  • ЗОШ №1,
  • ЗОШ №3;
  • ЗОШ №9;
  • ЗОШ №4;
  • ДНЗ №16;
  • СОК “Нафтовик” (вікна та дверні блоки) та
  • ОСББ в будинках №5 і №7 по вул. Шкільній.
  • Облаштовано освітлення пішохідних переходів по вул. Трускавецькій та вул. Д. Галицького;
  • реконструйовано освітлення скверу на площі І.Франка;
  • проведено освітлення на пішохідному переході поблизу ЗОШ №9 по вул. Дрогобицькій та забезпечено освітлення міжбудинкових проїздів вул. Дрогобицької;
  • придбано та встановлено ігрові атракціони в Бориславському міському парку культури та відпочинку;
  • придбано обладнання та інвентар для Бориславської дитячої школи мистецтв;
  • придбано сучасну комп’ютерну техніку для Бориславської державної гімназії;
  • придбано меблі для ігрових кімнат та обладнання для харчоблоку ДНЗ №1;
  • проведено ремонт внутрішніх туалетів в ЗОШ №8;
  • проведено капітальний ремонт даху міської дитячої бібліотеки;
  • реконструкцію внутрішніх приміщень народного дому “Просвіта” на вул.Дрогобицькій.
  • Нажаль, не вдалось повністю зреалізувати ще один проект котрий був в числі переможців, це народний дім “Просвіта” по вул. Тустановицькій, але ми також і тут провели частину робіт із ремонту даху, виключно за кошти громади та частку міського бюджету.

Завершуючи підведення підсумків роботи відділу розвитку міста, можна багато ще згадувати про важливу його роботу по залученню фінансового ресурсу. Як приклад, – кошти по ДФРР, а також участь та перемога у конкурсі проведеному Асоціацією органів місцевого розвитку “Єврорегіон Карпати-Україна”, завдяки якому наш Народний драматичний театр ім. П. Телюка отримав кошти та презентував свою творчість у Луганській області.

Але мабуть найкращим показником являється сума залученого фінансового ресурсу до міського бюджету з допомогою якісно проведеної роботи цим відділом.

В 2017р.-2 791 943 грн. ;

   2018р.-7 684 424 грн.

Інші наші комунальні підприємства також продовжують тримати позитивну динаміку в своїй роботі. Так, для прикладу, КП “Бориславський міський парк культури та відпочинку”, як ми вже згадували раніше, як переможець обласного конкурсу мікропроектів, придбав та встановив ігрові атракціони на дитячому ігровому майданчику.

Окрім цього було отримано дозвіл на введення в експлуатацію атракціон “Карусель”, котрий цього сезону вже успішно працював та тішив наймолодших відвідувачів парку.

Також задля безпечного перебування відвідувачів у міському парку придбано та встановлено систему відеоспостереження з 5 камер.

Налаштовано Інтернет мережу Wi-fi з вільним доступом.

Встановлено охоронну сигналізацію у приміщенні «Зеленого театру».

Прокроновано 247 дерев та ліквідовано 46 аварійних.

Власними силами перекрито дах адміністративного приміщення “Зелений театр”.

Загалом зміни в парку помітні. Підвищилась якість проведення заходів. І це можна оцінити, враховуючи кількість відпочиваючих там, особливо у святкові дні.

Найкращим показником якісних змін в роботі Історико-краєзнавчого музею м. Борислава є кількість його відвідувачів, яка в 2018 році досягнула цифри 3362 особи (було проведено 145 екскурсій).

Завдячуючи власним надходженням та коштам міського бюджету, було проведено ряд важливих ремонтних робіт (проведено капітальний ремонт у вхідній кімнаті, сходів і помосту на вході в музей, здійснено благоустрій території) та придбання (новий газовий котел, електричне обладнання, стільці для проведення масових заходів, комп’ютер, плазмовий телевізор,).

Справжнім центром спортивного життя міста стає територія комунального підприємства Спортивно-оздоровчого комплексу “Нафтовик ”. Вагомим доповненням до вже існуючого майданчика для гри в футбол із штучним покриттям стало будівництво та відкриття чергового вдвічі більшого.

Зараз, окрім гри в футбол, тут можна займатись грою в гандбол, баскетбол, великий теніс, бадмінтон, волейбол. Балансова вартість об’єкта становить 2 356 171 грн.

Радує і цей факт, що паралельно також покращується стан приміщень, завдячуючи перемозі в цьому ж таки обласному конкурсі мікропроектів, було проведено заміну вікон та дверей в головному корпусі.

В рамках партнерської співпраці між містом Борислав і містом Ломжа (Республіка Польща) футбольна команда юнаків Борислава прийняла участь у футбольному турнірі

Загалом за 2018 рік управлінням культури, молоді, фізичної культури та спорту проведено 51 захід по культурі, 74 молодіжних та спортивних заходів.

Приємно, що справжнім конкурентом приватним стоматологічним кабінетам являється наше ще одне КП – “Комунальне некомерційне підприємство “Стоматологічна поліклініка”.

Загалом підприємством було надано 14 901 послуг відвідувачу.

Відчутну допомогу отримали соціально незахищені та пільгові категорії населення, а таких було в звітному році 757 осіб. Запротезовано впродовж року 329 мешканців.

Сума власних надходжень на підприємстві від надання платних послуг вражає, вона становить – 2 209 000 грн. та складає 50% від потреби на роботу підприємства.

Дещо незвично, але з 2018р до переліку комунальних, ми також відносимо і новостворене, в рамках реформи медичної галузі, наше нове комунальне некомерційне підприємство “Центральна міська лікарня м. Борислава”. Для провадження господарської діяльності з медичної практики підприємством отримано повний пакет дозвільних документів (отримані ліцензії, укладені угоди з національною службою здоров’я України). Лікарями відділення первинної медико-соціальної допомоги підписано понад 28000 декларацій із пацієнтами, що складає близько 80% та за цим показником являється 4 результатом у Львівській області.

Це дало змогу:

  • забезпечити їх всім необхідним згідно табеля оснащення,
  • провести повну комп’ютеризацію кабінетів первинної ланки з підключенням до Інтернету та використання інформаційно-аналітичної системи «Askep.net”,
  • провести заміну вікон в кабінетах лікарів первинної ланки,
  • провести підключення до мережі Інтернет кабінетів поліклінічного, терапевтичного та неврологічного відділень.

Також вдалось цього року відкрити кабінет замісної підтримуючої терапії.

Важливим, як для мене, є той факт, що ми послідовні у нашій діяльності і виконуємо свої обіцянки. Яскравим прикладом цього являється завершення реконструкції 2 поверху поліклінічного відділення з відкриттям терапевтичного відділення на 50 ліжок. Це вдалось реалізувати спільними зусиллями міського та обласного бюджету.

В підсумку, ми отримали повноцінний сучасний стаціонар з достатньою кількістю ліжко-місць і проблема та скарги, які перед нами стояли в минулому році, вирішені.

Ще одна проблема, яка назрівала за останній десяток років, та стала реальністю у 2018 році, це морально застарілий флюорографічний апарат.

Хочу повідомити тим хто, ще не знає, ми з міського бюджету в кінці 2018 року та на початку 2019р, а також за кошти підприємства на реконструкцію флюорографа виділили в межах 700 000грн. В результаті цього ми отримали сучасний апарат з переведенням його на режим цифрової обробки даних.

Наразі пристрій встановлюється, тестується і вже невдовзі буде запущений в роботу

Освіта в сьогоденні – це джерело національної гідності та соціальної справедливості. Загалом у нас функціонує 28 закладів освіти. Важливим досягненням як на мене є той факт, що в Бориславі відділ освіти забезпечив 100% охоплення дітей дошкільною освітою, а для порівняння цей показник у 2017 році становив лише 84%.

Створено електронну чергу дошкільнят (віком від 0 до 2 років) щодо їхнього зарахування в заклади дошкільної освіти. Також постійно приділяється увага питанню підвищення якості харчування і вже з лютого 2018 року підвищено середню вартість харчування учнів та дітей на 2 грн.

Впродовж року впроваджувались заходи для покращення матеріально технічної бази закладів дошкільної, загальної середньої, позашкільної освіти, проводились роботи направлені на енергозбереження.

Так, у 2018р. закладами освіти підготовлено 24 мікропроекти місцевого розвитку, з них 8 були визнані в числі переможців (33%). Кошторисна вартість цих проектів становила 1 747 681 грн., з них: кошти обласного бюджету – 873 810 грн., міського – 536 407 грн., громади – 337 464 грн.

Також внаслідок перемоги у проекті “Спортивний майданчик” на території закладів освіти №3 та №7 встановлено спортивні майданчики з тренажерним обладнанням на суму 182 600 грн. (100 000 грн. – обласний бюджет, 82 600 грн. – місцевий бюджет). Приємно констатувати факт, що вже всі бориславські школи та гімназія мають спортивні тренажери.

З ініціативи громади та працівників ЗОШ №9 здобуто перемогу у міжнародному конкурсі “Деревина для енергії” для реконструкції котельні. Даний проект підтримав Швейцарський секретаріат досліджень, освіти та інновацій. Вартість гранту становила 1300 швейцарських франків.

Крім проектів велика робота проводилась і в частині капітальних та поточних видатків. На ці потреби з місцевого бюджету було передбачено 300 000 грн. та більш вражаюча є сума коштів громади, залучена для цих потреб, яка склала 800 000 грн. За ці кошти по закладах освіти вдалось провести вкрай необхідні та невідкладні роботи:

заклади дошкільної освіти:

  • поточні ремонти харчоблоків,
  • капітальні ремонти санвузлів,
  • поточні ремонти приміщень,
  • придбання мультимедійного, електричного, кухонного обладнання.
  • облаштування територій,
  • встановлення окремих дверей та вікон;

заклади загальної середньої освіти:

  • поточні ремонти класів і коридорів,
  • капітальні ремонти санвузлів,
  • ремонти дахів,
  • поточні ремонти системи опалення,
  • водопостачання та каналізації,
  • заміну підлоги в класних приміщеннях,
  • заміна освітлення в класах на світлодіодні лампи,
  • встановлення пандусів для дітей з особливими освітніми потребами.

Також і роботи аналогічного характеру проводились і в закладах позашкільної освіти.

Слова окремої вдячності хотів би висловити ініціаторам, випускникам та громадськості міста, які залучили близько 600 000 грн. на облаштування території, капітальний ремонт санвузлів закладу загальної середньої освіти №7. На мою думку, цей вчинок мав би стати справжнім прикладом для наслідування  та заслуговує на велику повагу.

Для забезпечення та оснащення матеріальної бази 1-х класів нової української школи було отримано з державного бюджету кошти в сумі 824 844 грн. та з міського бюджету профінансовано 387 695 грн., а саме:

  • на комп’ютерне обладнання – 265 887 грн.,
  • на меблі (парти, крісла, шафки) – 628 105 грн.,
  • на дидактичний матеріал – 318 547 грн.
  • 17 перших класів закладів загальної середньої освіти підключені до мережі Інтернет.

Одним із пріоритетів освітньої реформи є забезпеченість рівних прав на освіту дітей з особливими потребами. З цією метою у нас в звітному році створений Інклюзивно-ресурсний центр, в якому вже навчаються 17 дітей за інклюзивною формою навчання.

На функціонування центру, поповнення матеріальної бази виділено 251 888 грн. освітньої субвенції та 200 000 грн. з місцевого бюджету.

Від освітніх питань пропоную перейти до питань соціальних. Для інформації хочу повідомити, що на обліку в управлінні праці та соціального захисту населення перебуває 3314 одержувачів усіх видів соціальних допомог, яким призначено та проведено повну виплату на суму 57 161 000 грн., 6 354 – одержувачів субсидій, яким проведено нарахування на загальну суму 88 693 000 грн.

Цього року вдруге проведено виплату “живих” грошей у рамках урядового проекту з монетизації частини зекономлених субсидій, що являється проміжним кроком переходу до повної монетизації пільг і субсидій. Така виплата нарахована 2020 субсидантам. За звітній період спостерігається тенденція в порівнянні з минулими роками не лише до збільшення виплачених сум отримувачам, але й збільшення самих отримувачів.

Проведено доплату до пенсій ветеранам ОУН-УПА та почесним громадянам, компенсацію громадянам, які надають соціальні послуги.

Окрема увага приділяється учасникам АТО, яких згідно даних Дрогобицько-Бориславського ОРВК в місті є 184 особи, бійцям добровольцям, постраждалим під час Революції Гідності (з цією метою протягом року неодноразово вносились зміни до Комплексної програми підтримки учасників АТО та членів їх родин), реабілітованим громадянам. Але найкращим аргументом, в підсумку, являється той факт, що у 2018 році управлінням праці та соціального захисту населення на виконання міських комплексних програм з міського бюджету проведено виплату коштів на загальну суму 1 184 000 грн.

На обліку в Бориславському територіальному центрі соціального обслуговування громадян станом на 31.12.2018 р. перебуває 637 осіб. За цей рік їм було надано 58502 одиниці соціальних послуг. 549 осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах, отримали матеріальну та натуральну допомогу у вигляді: продуктів харчування, гарячих обідів, одягу Б/В, засобів реабілітації на загальну суму в межах 100 000 грн.

Пріоритетним напрямком у роботі служби у справах дітей Бориславської міської ради є всиновлення та влаштування в сімейні форми виховання дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування. У 2018 році усиновлено 2 дітей. Всього на обліку служби перебуває 50 дітей. У звітному році придбано 4 житлові об’єкти для дітей-сиріт та осіб з їх числа за рахунок субвенції з державного бюджету на загальну суму 1 230 000грн.

Протягом року на обліку Бориславського міського центру соціальних служб сім’ї, дітей і молоді було 26 сімей (в них 59 дітей), які опинилися у складних життєвих обставинах.

З них: 9 сімей (27 дітей) перебували під соціальним супроводом, 17 сімей (32 дитини) отримували соціальні послуги за карткою обліку роботи із сім’єю.

Одним із пріоритетних напрямків в роботі центру є робота з демобілізованими учасниками АТО, а саме: оформлення пільг, субсидій, отримання земельних ділянок, відновлення втрачених документів, надання одноразової матеріальної допомоги.

Результатом роботи являється те, що всі учасники АТО оформили пільги по оплаті комунальних послуг, отримали матеріальну допомогу, 6 демобілізованих оформили інвалідність, 179 осіб учасників АТО та члени родин загиблих отримали рішення на оформлення земельних ділянок, 15 сімей поставлено на облік для покращення житлових умов, одному виділено кошти на придбання власного житла.

Незважаючи на попередні невдачі у питанні залучення коштів та грандів від участі в міжнародних програмах та конкурсах, ми не складаємо рук.

В звітному році в рамках транскордонного співробітництва «Польща- Білорусь-Україна» разом із польськими партнерами – гміною Санок було розроблено та подано в технічний секретаріат проект “Нафтова колиска Європи: забута історія України та Польщі”.

У 2018 році ми розпочали проводити роботи з пошуку та дослідження джерел мінеральних вод на території м. Борислава. Проведено мікробіологічний та хімічний аналіз десятків джерел, а також розраховано їх дебет для визначення потенційних мінеральних вод, які можуть використовуватись в лікувальних цілях.

Як перший результат – рішення міської ради про надання дозволу на проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок під влаштування питтєвих галерей на вул. Транспортній та вул. Хвильового та, відповідно, рішення ради про розроблення проекту зон санітарної охорони джерел №5 та №3.

Ще буквально декілька років тому органу місцевого самоврядування не належали деякі функції та послуги. Власне, для виконання делегованих повноважень внаслідок впровадження реформ, у нас створені та успішно функціонують нові відділи.

До таких сміливо можна віднести ЦНАП. Кількість послуг, які надаються відділом невпинно зростає і, на сьогодні, становить 86 адміністративних послуг, а саме:

  • Бориславською міською радою надається – 49 адмінпослуг,
  • органами виконавчої влади – 37.

Для зручності відвідувачів у нашому ЦНАПі запроваджено SMS-інформування заявників про результати здійснення адміністративної послуги. Також відвідувачі можуть оплатити послуги за допомогою безконтактного сервісу Android Pay чи Apple Pay.

Безпосередньо у середині приміщення розміщено POS-термінал “Ощадбанку”, за допомогою якого можна оплатити адміністративний збір за платні послуги, що в свою чергу скорочує процес отримання послуги.

У секторі очікування запроваджено безкоштовний доступ до мережі інтернет через безпровідний зв’язок WI-FI, облаштований дитячий куток для відвідувачів із дітьми.

За 2018 рік відділом надання адмінпослуг міської ради видано заявникам 9102 результатів адмінпослуг, прийнято та передано до суб’єктів надання 9555 заяв, з них 3394-платні послуги, 6161-безоплатні.

По підсумках року за платні послуги до міського бюджету надійшло коштів у сумі 224 992 грн.

Іншим недавно створеним відділом по праву можна вважати відділ реєстрації. До основних функцій відділу належить: державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, реєстрація/зняття з реєстрації місця проживання фізичних осіб, облік житлового фонду, облік громадян,які потребують покращення житлових умов.

Загалом працівниками відділу розглянуто та опрацьовано протягом 2018 року заяв, запитів, повідомлень, видано довідок тощо – 8390. Від роботи відділу до міського бюджету перераховано коштів за вчинення реєстраційних дій – 255700 грн.

Найбільший фінансовий ресурс до міського бюджету від роботи новостворених відділів та управлінь надійшов завдяки роботі управління комунальної власності, земельних відносин та архітектури.

Основним досягненням управління є започаткована процедура продажу земельних ділянок на земельних торгах-аукціонах завдяки розробленій містобудівній документації. Протягом року відділом земельних відносин даного управління підготовлено та укладено 15 договорів купівлі-продажу земельних ділянок під об’єктами нерухомості.

Внаслідок цього до міського бюджету поступило 1 685 114 грн. (в порівнянні у 2017 році – 675 586 грн.), що більше ніж на 1 000 000 грн. Минулого року предметом нашої гордості були перші земельні торги (аукціони).

Щодо продажу права власності на земельні ділянки. В звітному році ми не тільки продовжили цю роботу, а й перевершили її.

Так, впродовж 2018 року було проведено 7 земельних торгів (аукціонів), 6 – щодо продажу права власності та 1- з продажу права оренди землі на загальну суму 1 882 150 грн. Загалом в бюджет розвитку міста від продажу земельних ділянок у 2018 році поступило 3 537 126 грн. (за 2017 рік-2 424 316 грн.)

Безперечно досягненням 2018 року в роботі управління по праву можна вважати також і вперше проведені в Бориславі електронні аукціони з продажу об’єктів нерухомого майна. З 5 запланованих було 2 реалізовано.

При плані від приватизації на 2018 рік 900 000 грн., відповідно до результатів електронних аукціонів, очікувані надходження склали – 1 939 084 грн., що перевищило очікування на суму більшу за 1 млн. рн…

Ми також уже виходимо на завершальну стадію в питанні формування бази даних власників земельних ділянок та об’єктів нерухомого майна на території м. Борислава. Тут також є чим похвалитись, так, наприклад, внаслідок проведеної роботи у звітному році та переданої інформації органам фіскальної служби, до міської скарбниці додатково нараховано фізичним особам, власникам об’єктів нерухомого майна суму 223 900 грн. Ця робота, безперечно, буде продовжуватись і в 2019 році.

Продовжуючи тематику фінансів, хотів би зупинитись на виконанні дохідної частини бюджету та залученню коштів із бюджетів вищих рівнів, що в підсумку й дало можливість зреалізувати всі вище озвучені досягнення.

Податкових та неподаткових надходжень до міського бюджету міста Борислава за 2018 рік по загальному фонду надійшло в сумі 122 504 600 грн. Для порівняння: у 2017 році ці надходження становили 108 216 600 грн., а у 2016 році 78 777 900грн. Тобто у 2018році зросли на 14 288 000грн. або на 13,2 %, а в порівнянні з 2016 роком зросли на 43 726 700грн., або на 55.5%.

Також хочу подякувати платникам податків, завдяки вкладу, яких вдалось досягти таких результатів роботи. Та відзначити кращих із них.

До спеціального фонду міського бюджету надходження склали 16 609 400грн. Цього вдалось досягнути завдяки правильно організованій бюджетній політиці та клопіткій рутинній роботі з платниками податків.

З метою збільшення надходжень у звітному році було проведено обстеження у 186 суб’єктах підприємницької діяльності. В ході обстеження було виявлено 59 порушників трудового та податкового законодавства (50 з них за даними фіскальної служби усунули порушення).

З отриманням повноважень інспекторів праці, нашими працівниками було проведено 20 відвідувань з інформаційно-роз’яснювальної роботи та здійснено 9 інспекційних відвідувань (в т. ч. спільно з інспекторами праці Головного управління Держпраці у Львівській області).

Загалом вищезгадана робота забезпечила результат по підсумках року у вигляді 252 нових суб’єктів підприємницької діяльності та 650 осіб оформили трудові відносини.

Окрім власних надходжень міського бюджету я обов’язково хочу зупинитися на питанні залучених коштів з бюджетів вищих рівнів.

Незважаючи на той факт, що у нас немає обласного депутата, який міг би відстоювати наші інтереси, завдячуючи нашій, на мою думку, правильно організованій роботі та співпраці, нам за звітній період вдалось залучити до міського бюджету з обласного та державного бюджету кошти в розмірі 38 575 700 грн. Сума більш ніж вражає.

А саме:

  • на фінансування переможців конкурсу мікропроектів – 2 235 000грн;
  • на соціально-економічний розвиток територій – 2 190 000грн;
  • на виконання інвестиційних проектів – 1 518 400 грн.;
  • на відшкодування різниці в тарифах – 2 707 200 грн.;
  • на капітальний ремонт доріг комунальної власності – 900 000грн.;
  • на природоохоронні заходи – 240 000грн.;
  • на фінансування програми Нова українська школа – 767 000грн.;
  • на забезпечення інсуліном – 330 000 грн.;
  • дотація на передані повноваження у сфері освіти та медицини – 23 010 800грн;
  • інші програми – 447 300грн.;
  • придбання квартир для дітей сиріт – 1 230 000грн.;
  • кошти фонду регіонального розвитку-3 000 000грн.

Такий результат не був би можливий без особистої комунікації та співпраці з Народним депутатом Богданом Матківським, Народним депутатом Олегом Синюткою, головою ЛОДА Олегом Синюткою, головою ЛОР Олександр Ганущином, депутатами обласної ради: Михайлом Задорожним, Андрієм Ковчем, Олексієм Балицьким, Василем Масним та багатьма іншими, за що їм чергові слова вдячності.

Особливу увагу хотів би звернути на кошти для наших освітян та медиків. Дане питання мене особисто турбувало найбільше за останні 3 місяці минулого року. На зустрічах з трудовими колективами впродовж року я давав слово, що ми докладемо всіх зусиль, що перейти в новий рік без боргів. Вважаю, що слова дотримав: в 2019 рік ми перейшли без боргів по заробітній платні у бюджетній сфері.

Видатки міського бюджету з аналогічним періодом минулого року зросли на 15,5%, що в підсумку дало можливість профінансувати найбільш пріоритетні напрямки.

Звичайно всі досягнення впродовж року не були б можливими без участі представників депутатського корпусу та членів виконавчого комітету, які приймали на своїх засіданнях відповідні рішення.

Так, за звітній період було проведено 28 засідань сесій міської ради (в тому числі пленарних), на яких було опрацьовано та прийнято 577 рішень. Якщо подивитись на цей факт з іншої сторони, то за 12 місяців в році, депутати пропрацювали один місяць в сесійній залі (наголошу – на громадських засадах). Ще більш вражаючою є кількість засідань депутатських комісій, яких за звітній період відбулось – 90.

Серед найбільш пам’ятних засідань сесій, звичайно, виїзне засідання сесії Бориславської міської ради в м. Києві під стінами НАК “Нафтогаз України”, з питанням найбільшої проблеми для мешканців – стану екології на території міста пов’язаної з тривалим нафтовидобутком.

Зовсім не пасли задніх у цьому відношенні і члени виконавчого комітету. Відповідно, за звітній період було проведено 29 засідань виконавчого комітету, на яких було прийнято 320 рішень. Як на мене, це дуже важлива інформація, яка свідчить про це, що в нас абсолютно дієздатні та результативні і рада і виконавчий комітет, тому зараз хочу подякувати їм окремо за підтримку та роботу.

До речі, ми були максимально відкритими для громадськості. На сайті Бориславської міської ради постійно проводилось висвітлення інформації про її діяльність шляхом оприлюднення документів: проектів рішень ради (141 архівний файл), проекти рішень виконкому (160 архівних файлів). рішень сесії – 540, рішень виконкому – 304, розпоряджень міського голови -297, паспортів бюджетних програм та наказів про їх затвердження – 200, протоколів роботи сесій – 28 та інше.

Також на сайті міської ради було підготовлено та опубліковано більше 1500 інформаційних матеріалів про діяльність ради та її виконавчих органів та розміщено більше 5000 фотографій до них.

З метою забезпечення прозорості та відкритості діяльності влади з лютого 2018 року всі щотижневі наради, засідання виконавчого комітету та сесій міської ради транслювались наживо в мережі Інтернет на офіційному ютуб-каналі. Загалом знято 140 відеотрансляцій.

Якщо озвучувати плани на 2019 рік, то, безперечно, ми будемо примножувати всі досягнення та здобутки року, що минув.

Серед пріоритетів, безперечно, й надалі залишається робота над дохідною частиною міського бюджету. Також стоїть задача справитись з новим викликом – із ситуацією з водопостачанням, продовжити ремонт доріг міста, покращити благоустрій території, організувати роботу над покращенням екологічної ситуації в місті, досягнути результату по залученню додаткових інвестицій та фінансових потоків в місто, розвинути роботу із дослідження джерел мінеральних вод у Бориславі, розпочати написання якісної стратегії розвитку Борислава, запровадити систему відкритих даних.

Підводячи підсумки всього вищесказаного, хочу відзначити, що рік був не простий, але водночас результативний.

Звичайно, кожен з Вас результати роботи в цьому році оцінить по-своєму. Песимісти знайдуть речі, які їх не задовольняють, оптимісти відмітять позитивні досягнення…

Я ж хочу дати йому свою оцінку. 2018 рік був для нашого міста успішним та переломним. Впевнений, що ми зуміли розпочати рух в напрямку розвитку, добробуту та відродження слави Борислава. Тож якнайбільше Вам оптимізму, здоров’я та достатку.

Дякую за увагу! Слава Україні!